E-mail is nog steeds een ondergewaardeerd medium

Andy De Ruyter op maandag 12 februari 2018

 

Herinneren we ons de tijden nog waarin beweerd werd dat e-mail in de toekomst nog maar weinig gebruikt zou worden omwille van de sterke groei van social media zoals Facebook en Twitter?

Ondanks zulke beweringen blijft e-mail vandaag nog steeds een even relevant communicatiemiddel zoals het ook tien jaar geleden was. Echter wordt het wel vaker ondergewaardeerd, en dat vinden wij natuurlijk een spijtige zaak.


‘Email’s not dead. It’s very much alive and kicking!’

 

Uit onderzoek en de daaruit resulterende cijfers blijkt dat 81% van de winkelende consumenten extra aankopen zal doen (zowel online, als offline) naar aanleiding van e-mails die gebaseerd zijn op basis van de voorbije koophistoriek van diezelfde consument.

Een voorbeeld hoe online retailer Zalando dit doet:

zalando


We hebben ooit sneakers gekocht en nu weet Zalando perfect waar ik naar op zoek ben op hun site. Zie het als re-marketing via e-mail.

Een tevreden klant is uiteraard ook een terugkerende klant, dus waarom die klanten links laten liggen en wachten tot wanneer zij zelf nog eens beslissen te komen shoppen in je online webshop?

 

Gebruik e-mail als lijm met social media

 

Jazeker, je leest het goed. E-mail kan zelfs perfect gebruikt worden om een social media-campagne te ondersteunen. Het kan raar klinken, maar niet iedereen zit voortdurend op Facebook of Twitter zijn of haar feed in de gaten te houden, en daar dien je zeker rekening mee te houden.

Je kan deze doelgroep zeker en vast attent maken op social media campagnes die je product of website promoten, want social reach blijft toch wel een belangrijk gegeven.


voordeligscheren


De Nederlandse webshop Voordelig Scheren probeert zelfs via de e-mail-campagnes de mensen naar hun social media-kanalen te lokken.

 

Iedereen loopt met een e-mailprogramma in zijn of haar broekzak

 

Bijna iedereen heeft een smartphone tegenwoordig, en daar kan je als ondernemer van profiteren! Waar vroeger e-mail heel tijdsgebonden was (voor het werk, na het werk, in het weekend), is dat tegenwoordig minder het geval. Enorm veel mensen hebben een mobiel data-abonnement waarmee ze 24/7 bereikbaar kunnen zijn. Die melding die je ontvangt bij een nieuwe e-mail? Die ontvangt de consument ook als zij een e-mail van je ontvangen.

Dat betekent echter wel dat je e-mail-campagne op smartphones en tablets er netjes moet uitzien. Dat is echter iets wat wij uitvoerig getest hebben op bijna alle mogelijke e-mail clients en webmail interfaces. Op desktop én mobiel.


Zaboe - E-mail marketing

Dus heeft jouw onderneming een boost nodig en wil je nu toch wel eens met e-mailmarketing aan de slag gaan? Aarzel dan niet om ons te contacteren en wij kijken samen met jou naar de verwachtingen en doelen, en stellen samen een plan op om een e-mail-campagne om te toveren naar leads en sales.

 

De smaak te pakken?


Vond je dit artikel boeiend? Lees dan zeker ook deze artikels over e-mail-strategie en content marketing.


Wist je dat zaboe! ervaren marketeers in dienst heeft om jouw bedrijf bij te staan in je online strategie? Meer weten? Dat kan! 
Bereik ons op 011 74 66 48, of via onze contactpagina.

onderwerpen: nieuwsbrief, content marketing, e-mail marketing, newsletter

Gerelateerde artikels