Gepersonaliseerde content

Jeroen Evens op donderdag 19 april 2018

 

Het online landschap evolueert razendsnel. Sommigen schrikt het af, anderen staan te popelen om ermee aan de slag te gaan. Wil je succesvol blijven of worden, dan behoor je best tot die tweede groep. Zaboe! geeft je graag een overzicht van de meest interessante veranderingen op marketinggebied in dit nieuwe jaar.

Het veranderende marketinglandschap is dus niets om door afgeschrokken te worden, maar het biedt net veelzijdige, interessante kansen waar jij als onderneming een stevig voordeel uit kan halen. Zo staan er ook enkele uiterst interessante toepassingen en evoluties klaar om uitgerold te worden in 2018.

En die willen we je natuurlijk niet weerhouden.

De evoluties voltrekken zich zowel op technologisch gebied, als vanuit het perspectief van de gebruiker. We stelden voor jou de afgelopen weken een top zes samen, waarin we jou in dalende volgorde de meest boeiende marketingtrends van dit jaar voorschotelen. 

Als laatste en belangrijkste trend spreken we vandaag de personalisatie van content.


Trend nr. 1  -  Gepersonaliseerde content

 

Dé belangrijkste marketingtrend voor 2018 heeft in onze ogen te maken met vergevorderde personalisatie. Het personaliseren van je content, en erna de interactie aangaan met je doelpubliek zou een van je prioriteiten moeten zijn of worden. Gepersonaliseerde en uiterst relevante content, waar je publiek echt iets aan heeft, zou hét uitgangspunt moeten zijn in je contentstrategie.

De uitdaging bestaat erin om een gepersonaliseerde online-ervaring te creëren en om zo relevant te worden voor de mensen die jij wil bereiken. Een erg belangrijke katalysator voor dit proces is de opkomst van big data. Zelfs kleinere bedrijven verkrijgen tegenwoordig makkelijk toegang tot gebruikersgegevens, en kunnen zo hun marketinginspanningen hierop toespitsen.

Doordat bedrijven hun publiek alsmaar beter kennen, stelt deze identificatie ze in staat om hun online campagnes aan te passen tot op individueel niveau. Zo zou je een specifieke introductie kunnen schrijven voor bezoekers afkomstig uit een bepaalde branche, of zou je een op maat gemaakte website-header voor verschillende segmenten van je doelpubliek kunnen maken.

Hiermee samenhangend, en van groot belang, is natuurlijk de mogelijkheid om je boodschappen te targetten. Analytische software zoals Google Analytics laat ons bovendien perfect toe om te zien welke mensen je website hebben bekeken of je laatste blogpost hebben gelezen. 

Het bereiken van een zeer specifieke doelgroep wordt daardoor niet alleen makkelijker, maar ook des te belangrijker. Je wil toch dat je video of blogpost wordt bekeken door de mensen die hier het meest mee gediend zijn? Dan is het personaliseren van je content een aangewezen tactiek om een zo relevant mogelijk publiek te bereiken en aan te spreken.

 

Meer weten over de sterkste marketingstrategieën en -technieken? Lees dan zeker onze blogposts ‘Hoe trek je klanten aan met content marketing?’ en ‘Hoeveel budget spendeer je best aan marketing?’.

 

 

onderwerpen: trends, content marketing, inbound marketing, personalisatie

Gerelateerde artikels